2013. január 8., kedd

Túróval töltött gombafejek

Tegnap a lányok a gombás ételekről beszélgettek a FB-on, ma meg gyönyörű gombák jöttek velem szembe a zöldségesnél, hát hazahoztam őket. Belőlük lett az ebédem.


1-1 töltött gomba 67 kcal / 2 gr CH / 3,86 gr zsír.

Hozzávalók:

- 7 (nagy) gomba
- 5 dkg juhtúró
- 15 dkg sovány túró
- 1 tojás
- apróra vágott, pirított bacon (nyersen 2 dkg)
- 2 gerezd (3 gr) fokhagyma
- aprított petrezselyem (4 gr)
- fehér bors
- szerecsendió

A gombafejek törzsét kitörtem (és mentek a húslevesbe, nyami), a héját lehúztam, kívül-belül sóztam, borsoztam, állni hagytam, amíg a töltelék készült.
A túrókat összekevertem a többi hozzávalóval, és belekanalaztam a gombákba. Simán csak tepsibe tettem, először alufólia alatt párolódott, aztán fólia nélkül pirult.

A bacont persze ki lehet cserélni sonkára, és akkor sokkal többet is lehet beletenni, így elég magas lett a zsírtartalom, de el akartam használni a bacont. Tovább diétásítható, ha csak sovány túrót teszünk használunk, én reménytelenül imádom a juhtúrót. :-)

50 gr (nyersen) = 150 gr főtt barna rizst ettem hozzá.

Nincsenek megjegyzések: