2012. október 6., szombat

Receptek - Rakott kel, körtés túrókrém





Rakott kel: 

Hozzávalók:
- 40 dkg csirkemell
- 1 zacskó barna rizs (125 gr - gyorsrizs)
- 30 dkg kelkáposzta
- 3 dl joghurt
- 5 ml olaj
- light sajt (szeleteltből 6 szelet, 68 gramm)
- fokhagyma, paradicsom, paprika, fűszerek ízlés szerint

A darált csirkemellből (a zöldségekkel, fűszerekkel) pici olajon pörköltet főztem, hozzáadtam a barna rizst, együtt főztem őket, amíg a rizs megpuhult. Közben a kelkáposzta leveleit sós, lobogó vízben két percig puhítottam. A tűzálló tálat vékonyan kikentem olajjal, a káposzta felét leraktam, rá a rizses húst, rálocsoltam a joghurt 2/3 részét, aztán betakartam megint káposztával, a maradék joghurttal megkentem, és ráfektettem a hat szelet sajtot. Előmelegített sütőben a sajt pirulásáig sütöttem. Négy adag lett belőle.

Adagonként: 387 kcal / 40 gr CH / 6,7 gr zsír.

Körtés túrókrém:

Megihletett Zsuzsi múltkori ananászos túrókrémje, szóval 285 gramm sovány túrót (ez most Milchland, nagyon krémes, 10 dekánként 76 kcal, SPAR-ban vettem) folyékony édesítővel és reszelt citromhéjjal ízesítettem, összekevertem egy felkockázott körtével, néhány órára hűtőbe tettem.

100 grammra vetítve: 71,3 kcal / 7,8 gr CH / 0,16 gr zsír.

Nincsenek megjegyzések: